Get your daily dose-o-Dewey right here

Inspired by the 365Project,  I (a mild commitment-phobe in a 12 step program to recovery) have decided to jump in with my contribution.   Yes I’m a few days late but I didn’t start my 12 step program for procrastination yet.  I’ll leave that for 2013’s resolution. God Willing.

I thought about creating a whole ‘nother blog for this project but was concerned about my digital foot-print.  I’m sure it really doesn’t matter in the grand scheme of things but still I’d rather my footprint to be in the dainty range rather than Sasquatch-ish. So I’m gonna blog this project right here on Life on Tuesday.

The premise of their project is that participants should “Document a year of your life by taking a photo a day”.  I wanted to do something a tad more involved and after a few days of brainstorming I came up with this ——->

A Dewey A Day

My 365Project—er 356Project (as it were) will involve 3 of my loves:

1) books (I could’ve said reading but didn’t because while I so love reading I also love books. I love the way they look on a shelf, on a night stand and how they feel in your hands.)

2) writing

3) the random (chance)

What kinda derring do is this you ask? This kinda derring do!  I’m gonna use a unique identifier generator to get 6 digits (the first 6 out of any string generated) and this will be my Dewey for that day.  I will then go retrieve that book (physically whenever possible but I’ll resort to e-copies if I must) and then I, your courageous (sometimes curmudgeonly) neighborhood librarian will post a mini report for that book! I’ll do this every day **gulp** for 356 days. Who will stick around to gawk at my antics? Whats’ the profile of a Dewey-A-Day audience member?

  • The curious; those who want to see what long forgotten gems might be unearthed
  • The Cliff Note scholars; those who wanna wax philosophical on themes and interpretations of Homer’s The Odyssey (no joke, that’s the book I got on my dry run, Dewey number 883.01) by just tuning in to my briefest of summaries
  • The librarian who wants to get more intimate with the Dewey system since everyone assumes we know it like we know our own phone number (seriously, who knows anybody’s phone number these days?)

So that’s the plan.  Some days I might have more to say than just my Project356 stuff so I might do a couple of entries on that day.  My entries will include the bibliographic info for the book, a summary and my reaction (could be a poem, picture, a drawing or a blank stare).

I’m gonna stick to this even when I don’t care to.  I’m gonna do it even when I’m fairly certain no one else gives a… **search mental Rolodex for something no one cares about**—> 1000 Grand candy bar.  Here we go folks! I’m excited! Are you!?  I know the books are!!!! 😀

Seriously, we were gonna sue for alienation of affection. Signed, The Books

Advertisements

Two-Kinds-of-People-Tuesday er Thursday

Hi there faithful few!

Of course I was supposed to post this offering on Tuesday but things happened so I waited ’til Thursday to post so as not to mess with the alliteration.  Alliteration is a big bad biyotch. You don’t wanna mess with her.

OK! There are two kinds of people in the world:

1. Those who have something to blog every. single. day.*

2. Those who have bupkis.

Can I borrow an idea? I'm kinda short. photo from kellymarion.com

Also! I might be on the verge of getting bonded out of my writers block bid.  I’ve got an idea brewing for me to participate in 365Project.   The premise is to blog something every day for a year.  Sure I’ll be a few days late but better late than never!  Yall keep koming by to kall on me!

I know, I know, but hey lets reclaim K’s! They wanna dump these zeroes and get with some heroes! Yay K! 😀

*It’s good reading! I aint mad at her, I love her blog!

photo from printfection.com